Stockholmsliv och melodifestival


I morse så hatade jag inte snö fullt så mycket som jag gjorde häromdagen (då jag fick skotta fram bilen flera gånger om...). Nej snön var snarare tvärt om väldigt trevlig och gjorde världen sådär läskigt vacker att man skulle kunna svimma bara vid blotta åsynen.

Jag och Patrik tog tillfället i akt och tog en härlig morgonpromenad till tågstationen, vilket resulterade i att jag sedan kunde sitta och njuta av kaffe och chokladbollar, torkade äppelbitar och en bok i knät, som jag, flera veckor efter införskaffningsdatum äntligen hade tid att börja läsa. Allt detta samtidigt som jag fick en tretimmarsvisning av Sveriges, just nu, otroligt vackra, vita, gnistrande natur.

Några timmar har vi sedan gått och strosat på stan, shoppat en hel del (jag), halkat och slagit i armen något så fruktansvärt (jag) och sedan fått ett akut begär till pizza (Patrik). Så nu har vi dragit oss tillbaka till hans lägenhet och bänkat oss framför melodifestivalen. Först med varsin pizza, nu med varsin dator...

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha, sant! Tack tack, den var helt okej faktiskt! :D

2011-02-13 @ 02:33:42
URL: http://pernillatanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0