Kvack, kvack

Innan Patriks semester så var jag hyfsat trött på det där med att vara ledig om dagarna och inte ha någonting för mig. Vilket ledde till en tillfällig svacka när jag inte heller orkade ta mig för att göra någonting. Men efter fyra trevliga veckor med honom så är jag tillbaka på banan nu, återigen peppad att fylla dagarna med roliga saker.

Så när Helena i en statusuppdatering på facebook lät undslippa sig att hon snart åker hem till Uppsala igen efter sommaren så insåg jag att det inte fanns någon tid att förlora och planerade snabbt in ett besök i mariebersskogen.

Förra året så strosade vi också runt där några dagar innan Helena drog, spanade in djuren, fotograferade lite och avslutade med en varsin glass på glasserian. Så det är ju nästan tradition nu! Glassen skippade vi dock till förmån för varsin tårtbit och kaffe på naturum.

Fotograferade gjorde vi i alla fall. Bland annat mängder av fjäderfän, varav några av dem imponerande nog var viga nog att lägga benen på ryggen.


En sovande och väldigt hårig liten gris och en chinchilla som såg misstänkt lik Yoda från Star Wars ut hittade vi också bland hagarna.

Efter en mysig eftermiddag med Helena bland djuren och vid fikabordet så tog jag mig dessutom iväg och tränade och nu är jag nästan lite förbluffad över att jag lyckats fylla och min dag så väl, och faktiskt uppskatta min ofrivilliga ledighet ordentligt för en gångs skull. Det var ju inte alls särskilt svårt!

Kommentarer
Postat av: Helena

Alltå. Yoda! Den viga ankan! KILLINGARNA! Om bara fåren varit där hade det varit perfekt, men du var ju där så det var bra ändå. Detta är faktiskt en mycket bra eventuell tradition, vi borde hålla fast vid den.

2011-08-11 @ 17:32:04
URL: http://implodera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0