Pippi, PIPPI!

Efter att ha jobbat hela veckan var det lite extra trevligt med helg nu. Inte kunde den ha börjat bättre än den gjorde heller. Tänkte ju för ett par veckor sedan att jag skulle försöka ta mig iväg och träna efter jobbet och det har jag faktiskt också gjort! I fredags så var det dans som stod på schemat och väl där så träffade jag Linnea, Lovisa (som är i stan över helgen) och Samuel, vilka sedan även kvällen spenderades med (även om Samuel inte dök upp förrns frammåt natten). Vi kom fram till att den ultimata fredagskvällen tillbringar man på ICA, fem minuter innan stägningsdags (tack och lov att de stänger så sent) med att köpa smöööör och läsa lapparna folk nålat upp på anslagstavlan (riktigt underhållande läsning). När ICA sedan stängde bakades det äppelpaj (hela anledningen till att inhandla smöör), kokades te och pratades en hel massa hemma hos Lovisa. 

Igår sov jag sedan i en halv evighet och när jag väl vaknade så blev det en hel del målat i lillebrors rum, fika hos numera 91-årig gammelmormor och en kväll hos Filip, med Star Wars (som knappt tittades på alls) på tvn, ännu mera te och många smulor prat och skratt. Bästa sättet att förklara ordet kex är att beskriva dem som söta oblater (eh?) och Linnea och Lovisa har bevisat att de har någon slags telepatisk kontakt. Linnea ville få fram ordet fräknar och började således med att skrika "Pippi, pippi!". "Långstrump?" frågade då Lovisa varpå Linnea svarade "Ja, ansiktet!" och där så gissade Lovisa rätt. Läskigt!

Idag har jag bara varit sådär söndagsseg som man är på just söndagar. Har tapetserat, tagit en promenad (råkade även få med mig några kantareller hem) och tränat och nu sitter jag nedsjunken i soffan, tittar på film och dricker ännu fler koppar te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0