You can own the Earth and still...

...all you'll own is Earth until...

...you can paint with all the colors of the wind.

Just nu målas det med ganska dystra färger här. Att jag har franskprov imorgon är en av de stora anledningarna, (som om det inte är nog med det faktum att det är måndag imorgon liksom) och den andra måste jag säga är min (annars så) kära mor, som knappt kunde vänta tills jag kommit innanför dörren med att börja skrika och bråka och dra ned mitt humör väldigt många nivåer.

Men varför fästa sig vid de dystra bitarna? Det nattsvarta gick ganska så fort över när diverse söta vänner/söt pojkvän hörde av sig (tänk vilka underverk något enstaka chattmedelande/sms kan göra med humöret...) och nu försöker jag bara att kväva ångesten över provet imorgon.

Om man nu ska fortsätta att färgsätta helgen så har dock resten utav den varit allt annat än mörk. Den började somsagt trevligt i redan torsdags, fortsatte på samma trevliga sätt i fredags och igår blev det sedan friluftsdag på Arnön, vilket även det var väldigt färgrannt och mysigt:



Efter en heldag ute på landet så blev det filmkväll hemma hos Emma med ett par Harry Potter-filmer ("Va? Dog Dumbledore nu, det var väl dumt?" - Lovisa, "Jag tycker att det borde vara lite mer upplyftande med begravningar, det är så himla sorgligt" - Emma, "Jag förstår inte hur man kan gråta till en fantasyfilm!" - Lovisa) en jäkla massa extramaterial samt en del snack ("Alltså Jesper, jag blir så glad när du inte har tubsockar" - Lovisa).

Att det blev väldigt sent igår kompenserades med en lång sovmorgon imorse och sedan har dagen, förutom lite städande och pluggande på morgonen, målats i väldigt trevliga färger av dendär pojkvännen som jag igår fick bannor av kusin vitamin för att jag inte hade med och presenterade ordentligt.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag önskar verkligen att jag hade varit med på den där Harry Potter-grejen. Det värsta är att jag inte ens kunde svara på sms:et och tacka nej eftersom jag vid tillfället hade 10 öre på mobilen. Åh. Jag hoppas att ni hade det fint i alla fall (vilket ni självklart hade eftersom det var HP!!!).

2010-02-01 @ 19:34:07
URL: http://implodera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0