Hämden är ljuv!

I fredags, efter det att vi brunchat, så följde jag mina kära vänner på en promenad till skolan, eftersom de hade en trevlig kemilabb som avslutning på dagen. Trots att jag var så vänlig och höll dem sällskap hela vägen dit (vägen man förövrigt behöver gå för att komma till bussen...) så blev jag inte bemött med någon översvallande tacksamhet. Nejdå. Sådana väluppfostrade människor med sinne för vanligt hyfs umgås jag tydligen inte med. Istället blev jag slängd i snön - flera gånger.

Inte
okej Jesper!

Såhär snöig och fin var jag alltså i fredags, efter det att Madde borstat av mig.

 

Nu har jag i alla fall ägnat hela helgen åt att smida hämndplaner, vissa riktigt avancerade, vissa mindre genomtänkta:

  • Bli riktigt jävla förkyld av vistelsen i snön och sedan gå och pussa lite på Yi (=> hon blir jätteförkyld => hon smittar Jesper som också blir riktikt jävla förkyld => hämnd!). Det kändes dock som att det var en plan som kunde gå fel i flera led, och dessutom tror jag varken att jag eller Yi vill bli sådär jätteförkylda.
  • Ge igen med samma mynt och knuffa ned Jesper i en stor snöhög. Vilket dock försöktes redan i fredags och misslyckades fatalt...
  • Hälla en jäkla massa snö i Jespers nacke. Vilket dock var svårt att göra oupptäckt.
Efter att ha ratat alla ovanstående planer så uppenbarade sig dock idag ett perfekt tillfälle! När jag och Lovisa skulle gå och låna lite kursliteratur (Jag hade min första halva filosofilektion idag!) så var vi tvugna att gå utanför byggnaden, snön var alldeles smulig och lätthanterlig och Jesper följde med som sällskap! En näve snö plockades upp längs vägen och precis innan vi skulle in genom dörren så fick Jesper ansiktet fullt av snö. Åh, vad han var glad sedan!

Förutom att glädjas över att jag äntligen fått min hämnd har jag dessutom haft en riktigt bra dag. Allvarligt talat så visste jag inte att sådant var möjligt på måndagar. Det började med en sovmorgon ända till halv tio (=jag behövde inte gå upp förrns strax innan åtta!) och följdes av en väldigt kort dag, där våran halva filosofilektion följdes av en inställd fransklektion och ledde till att vi slutade redan innan ett. Sedan cyklade jag iväg till friskis och tränade med Emma och nu följer en lugn kväll, gissningsvis med några koppar te och en tv/bok. Vilket är precis vad jag behöver nu känner jag, för att peppa för en hel skolvecka och biologikursen som startar imorgon (=hemskt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0