Topplesst trauma

Har ni någon gång ena sekunden suttit säkert i sadeln på en trevlig promenad i det fina vädret för att sedan, i nästa sekund, stå på en grusväg mitt i ingenstans, helt jävla toppless?! Nej, jag tänkte väl det.
 
Vet inte vart jag ska börja... Tänkte ta med kameran ut på ridturen, och mobilen som alltid är med hade jag ingen ficka till, så den fick också åka med i kameraväskan, i ett litet ytterfack. Inte så farligt kan man ju tycka, förutom att ytterfacket inte gick att stänga...
 
Rätt som det var hade där jäkla mobilen ramlat ur väskan och låg på vägen och jag hade inget annat val än att hoppa av och hämta den. Inte så farligt det hellar kan man ju tycka om det inte hade varit så att jag fastnat med tröjan i sadelknappen när jag hoppade av. Drog och drog, men den där jäkla tröjan satt fast och Dina blev bara otåligare och otåligare så till slut insåg jag att det inte fanns någon annan utväg än att ta av hjälmen och dra tröjan över huvudet. Inte heller det hade väl varit så farligt om det inte vore för att BHn också följde med.
 
Så där stod jag, med tröja och BH i ena handen, en häst som undrade vad fan jag höll på med i andra handen, hjälm, mobil i flera bitar (den överlevde, om någon undrar), spö och kameraväska utspritt över hela vägen och var enormt lycklig över att trafiken inte var så tät mitt på dagen...
Bovarna i dramat

Kommentarer
Postat av: Patrik

Stackare!

2012-06-28 @ 15:22:05
Postat av: spiderchick

haha aj då ;-)

2012-06-28 @ 21:05:23
URL: http://spiderchick.nu
Postat av: Sundinska

Hahaha!

2012-07-01 @ 00:07:16
URL: http://solagast.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0