Studentande

Nu var det ju ett par år (bokstavligt talat) sedan man själv tog studenten, men när det begav sig så kan jag inte säga annat än att det var hur kul som helst! Blir lite nostalgisk och önskar så smått att jag fick göra om det (bara ett par år till i gymnasiet... kanske vore någonting... Eller kanske inte...).

Hade egentligen inte tänkt att bry mig om några studenter idag, men tji fick jag. Min fina vän Maja hörde av sig och innan jag visste ordet av så var jag nere på stan bland tjoande studenter på tutande lastbilar. Maja hade varit och uppvaktat vid ett utspring, men själv nöjde jag mig med att le lite åt alla lastbilsflak innan vi satte oss på en uteservering, drack kaffe och tog igen det faktum att vi inte setts på säkert ett halvår. Tack gode gud för att folk kommer "hem" över sommaren!
Jag, när det begav sig.
Maja spanar in studenterna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0