Smält bort i solen

Är ofrivilligt hästlös i ett par veckor när Dina ska med matte Jennifer på två läger. Som tur är är första lägret på Välinge, där jag känner mig rätt så hemma, så i måndags så var jag där och tittade. Iklädd jeans och t-shirt fick jag dra på mig både tjocktröja och jacka och frös ändå så idag när det var bättre väder så körde jag liknande utstyrsel i hopp om att inte frysa. Inga problem, iklädd jeans, som slutade mycket uppkavlade, och t-shirt som slutade som magtröja så höll jag på att svettas bort i solen. 
 
Men inga klagomål på det inte, riktigt mysigt att det äntligen kommer lite värme. Dina var sjöblöt av svett efter passet och ryttarna tyckte kanske inte riktigt att den plötsliga värmeböljan var lika rolig, men jag njöt i alla fall i solen. Och imponerades stort av Dina. Hade förväntat mig en väldigt nervös och sprättig liten häst, men fick se en liten dam som (mestadels i alla fall) gick riktigt fint. Nu ska jag bara få henne att gå lika fint, som regel och inte bara undantag, när det är jag som sitter på.
Häst över bommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0