Dancing on my own

Idag tog jag ytterligare ett steg närmare vardagen och gick och fick mig en riktig frisyr igen. Vissa sparar ju ut semesterskägg (men för egen del så fann jag det något komplicerat att genomföra...) och för min del fick det bli en semesterfrisyr. Eller snarare en semesterickefrisyr.

Dagens motion (i alla fall än så länge) fick således bli en promenad in till stan. Väl där, och nyklippt, strosade jag in i ett par affärer. På gott humör som jag var efter klippningen fick det strategiskt nog bli en pysselaffär och en inredningsbutik för att slippa köphetsen som ofta infinner sig (i alla fall hos mig) i klädaffärer och som på nolltid kan ta död på vilket gott humör som helst. En kaffe blev det också på det hela och när jag i godan ro satt och läste min medhavda bok och smuttade på mitt kaffe insåg jag att det nog var första gången någonsin jag suttit själv på ett café. Skärpning! Det var ju riktigt trevligt och jag inser att jag nog får förlägga några av höstens pluggtimmar till stadens caféer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0