Vad gör man på en timme?

Hade bara en föreläsning idag, som till råge på allt började 14.15. Sovmorgon hade man ju kunnat tro men så värst mycket med det blev det inte. Istället gick jag upp (ungefär... man måste ju få dra sig lite!) samtidigt som Patrik, fick en kopp te av min söta pojkvän, vaknade sakterligen till liv framför ett avsnitt av "ensam mamma söker" (det och "bonde söker fru", det är grejer det!) och renskrev sedan hela två sidor anteckningar...

Sedan bjöd älsklingen på lunch (okej, jag vill bara poängtera, jag har världens bästa sambo!) innan jag begav mig upp till universitetet där jag satt i biblioteket ett tag innan föreläsningen och pluggade. Nu sitter jag återigen i biblioteket, men pluggandet går det sådär med... men det blir ju så när man inte bor på campus och det tar ett tag att ta sig hem, att man blir ju sittande här när man inte har något bättre för sig. För i skrivandets stund har jag suttit här nästan en halvtimme, och om en halvtimme ska jag möta upp min nollningsgrupp här, och på den tiden finns det liksom inte en chans att jag hade hunnit hem och tillbaka. Än mindre fått ut något av det.

Tröstar mig i alla fall med att när jag fått in litte pluggrutiner så kommer jag att vara fan så mycket mer effektiv när jag sitter här! Fast då kommer i och för sig alla dessa trevliga kvällar med nollningsgruppen vara över, så då kanske jag inte blir kvar här lika ofta ändå... om det inte vill sig så att vi har en föreläsning på morgonen och en på eftermiddagen i och för sig... intressanta spekulationer så att det skriker om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0