Tequilashots i ölglas

Två veckor efter terminsstart och jag sitter för första gången på lika lång tid hemma, ensam. Efter ett par veckor med föreläsningar, nollning och konstant festande så måste jag säga att det känns helskummt. Lite miserabelt nästan... Vore det inte för att en myskväll med pizza och film är inplanerad senare ikväll så skulle jag nog inte klara av det utan bryta ihop här i min tristess och ensamhet.

Hur som helst har de senaste veckorna varit hur kul som helst och att de avslutades med gårdagens fest på Nöjesfabriken känns lite vemodigt även om kvällen i sig var helt galet rolig. Lika galet rolig som resten av de senaste veckorna varit. Även om det kanske var lite mindre roligt i tisdags... när jag, i ett ganska onyktert tillstånd, blev medsläpad ut från studentpuben, fick stränga (haha) order om att ringa efter skjuts eller ordna omedelbar sovplats på campus, och sedan hemkörd innan klockan elva. Gissa om jag har fått höra det efteråt? (å andra sidan tror jag gruppens rekord på att bli hemburen dyngrak ligger på 21.11 eller något sådant, bra jobbat där!)

Kan i alla fall trösta mig med att våra faddrar varit hur jäkla söta som helst och såg till att jag kom hem ordentligt och att de dessutom har varit hur grymt roliga som helst att ha och göra med de senaste veckorna (trots (eller på grund av?) romanlånga sms där viktig information ändå lyckas glömmas bort och konstant inmundigande av alkohol som tydligen är i särklass till och med för att vara i karlekon). Men som sagt, efter att ha avslutat nollningsveckorna med ännu en förfest uppe på campus och sedan en galet rolig kväll/natt på Nöjes med en jäkla massa dansande, en hel del bra musik (bland annat Melody Club spelade), massor av tuggummi (fråga inte mig?), tequilashots i ölglas (shotglasen var tydligen slut...) och sedan en promenad genom stan (haha, nu börjar den låten spelas i mitt huvud...) till BK och en halv hamburgermeny innan hemfärd så känns det ganska tomt. Kommer sakna de milslånga smsen och att springa runt i orange tröja och att bara ha sådär allmänt jäkla kul!

Kommentarer
Postat av: Jesper

Mottagning = Awsome! :-D Fattar inte att nästan alla mina kompisar hellre gjorde andra saker än att vara studenter, men nu verkar du i alla fall frälst. Bättre sent än aldrig ;-)

Postat av: Helena

SÅ HIMLA BRA & ROLIGT! Och haha, på tal om att bli full: jag var fadder. Jag var jättefull jätteofta. En av de mottagningsansvariga frågade sista kvällen: kommer Helena att bli fullast ikväll, som vanligt? Kul att höra, kul kul. Han medgav dock framåt kvällens slut att jag ej varit fullast. Vi hade också konceptet "nykter fadder", vilket (logiskt nog) innebar att jag hade två kvällar under mottagningen då jag skulle vara nykter. Låt oss säga såhär: min faddergrupp slopade detta koncept. Hehe. Men ja, bra att du haft det bra! Puss!

2011-09-13 @ 19:31:47
URL: http://implodera.blogspot.com
Postat av: Helena

+ orangea tröjor är ju grejen.

2011-09-13 @ 19:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0