Oh, think twice...

It's just another day for you and me in paradise.

Sitter och lyssnar på musik och vaknar till. Just nu är det Phil Collins som rullar ut ur högtalarna och jag kan inte förstå varför all fin musik dessutom ska vara så otroligt sorglig? Men träffande. För måndag till trots så är det för min del faktiskt bara ytterligare en dag i paradiset, till skillnad från allt för många andra. Livet leker och jag svävar på små rosa moln. Har världens underbaraste pojkvän, en hur fin familj som helst, en nyligen påbörjad utbildning som får det att kännas roligt att sitta och plugga en söndagskväll, på ett universitet som svämmar över av söta människor. Och dessutom har jag haft en underbar helg, roliga fester, en myskväll med Patrik, shopping i massor, fika och hur mycket snack som helst att ta igen med fina vänner som jag inte sett på alldeles för länge och till sist en söndagsmiddag hos familjen.

Nu ska jag i alla fall ta och komma iordning för dagen, packa ned matlådan och träningskläder (gymmet ligger ju så praktiskt på vägen hem sedan) och sedan cykla iväg upp till universitetet om en liten stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0