Laddar för första tentan

Detta med att sitta och plugga hemma har aldrig riktigt varit min starka sida, behöver ett bibliotek eller liknande eller i alla fall någon att sitta med som pluggar för fulla muggar. Annars är det så lätt att koncentrationen halkar iväg, att man bara ska göra det och det först. Men idag har det faktiskt gått riktigt bra, om än kanske inte lika strålande, med åtta timmars konstant plugg (möjligtvis med undantag för lunch) som jag hade tänkt mig.


Kontoret... och de två små lurvbollarna som hjälper mig att plugga.

Har i alla fall suttit ett bra tag med bokföringen som vi har tenta på imorgon, och nu känns det riktigt bra. Uppgiften jag suttit med nu den sista timmen visade sig vara helt korrekt löst när jag tittade igenom den och de småsakerna jag missat på andra uppgifter tror jag nog att jag ska komma ihåg imorgon om jag bara tänker på det. Så paniken inför detta med att skriva min första universitetstenta är inte så stor, för det känns som att jag borde kunna det nu. Lite ångest möjligtvis för att jag ska missa något superlätt bara för att jag är så dålig på att kolla igenom saker ordentligt (med det ska det bli bättring på!).

Nu ska jag i alla fall lägga ned pluggandet, stänga av datorn och bege mig till stallet. Har inte varit där på två veckor nu på grund av att det varit full rulle med nollning, men nu börjar livet återigen återgå till det normala, så nu ska det bli trevligt att komma ut och hälsa på hästarna igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0