Kräftskiva och krogbesök

Tror inte att det riktigt finns några bra ord för att sammanfatta gårdagen, men helt kort kan jag i alla fall säga att hela kvällen var galet rolig! Eftersom jag var ute även på torsdagen (studentliv, jag säger då bara det...), och sedan hade föreläsning klockan åtta igår morse så var jag sådär lagom trött på eftermiddagen sedan och tog därför en liten tupplur... som visade sig varit väldigt lång när jag flera timmar senare vaknade lite för nära inpå tidpunkten då jag var tvungen att åka. Halvstressad och utan att ha ägnat den obligatoriska timmen åt att välja kläder och förkasta hela garderoben kom jag i alla fall iväg upp till campus på utsatt tid och allt.

Där hade några klasskompisar styrt upp en kräftskiva för vår nollningsgrupp, våra faddrar och nollningskommittén och i efterhand har jag inget mer att säga än att det var ett grymt bra initiativ! Kräftor, snapsvisor, massor av improviserade uppträdanden, dans och hur trevligt sällskap som helst innan vi drog vidare ned till stan och styrde kosan mot Koriander. Mer dans och ytterligare flera galet roliga timmar blev det där, innan vi avslutade med den obligatoriska hamburgaren.

Idag har jag varit sådär lagom seg, men ska ta och gaska upp mig lagom till Patrik kommer hem så att vi kan ta en tur ut till Bergvik. Nu när hösten kommer, och med den studentlivet med massor av trevliga sammankomster lite titt som tätt, så har jag insett att jag definitivt behöver fylla på min garderob. För även om jag visserligen har massor av kläder i den så uppstår det klassiska "jag har ingenting att ta på mig" varje gång jag ska någonstans. Började i torsdags med en hyfsat enkel topp som jag fick titta på flera gånger innan jag insåg att den var något att ha men som jag, efter användning är riktigt nöjd med. Och det konceptet ska jag köra på idag också, inte gå på det som sticker ut och tilltalar mest i affären, utan det som jag faktiskt tror att jag kan matcha med något för en snygg outfit. Om nu bara Patrik kan masa sig hem någon gång så att vi kan gå iväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0