Blöt tvätt och fika på stan

Jag kommer inte överens med torktumlaren i vår tvättstuga. Jag gör det bara inte. Vet inte hur många gånger jag misslyckats med att torktumla tvätten, men det är definitivt några gånger för mycket. Nu hänger det således halvfuktig tvätt i hela lägenheten och min dröm om att den skulle ligga prydligt vikt i lådor och garderober redan tidigt i eftermiddags gick i krasch.

Nedslagen efter mitt grava misslyckande kastade jag vid tvättidens slut i alla fall bort alla tankar på allt vad tvätt heter och begav mig ned på stan istället. Fikade med- och fick de senaste nyheterna av- min mor och yngsta lillebror (som tydligen hade studiedag) tills lillebrors längtan efter datorn därhemma blev allt för stark och det där med att gå på stan alldeles för tråkigt och mor fick finna sig i att åka hem med honom.

Då gick jag istället ut på jakt efter en höstjacka, vilket slutade med provande av en hel massa klänningar... och en hel del suckar över klänningar som nästan var perfekta.

Denna hittade jag till exempel på H&M, och jag vill bara påpeka att den inte var det minsta rosa utan vinröd. Och hur jäkla snygg som helst till skillnad från hur den ser ut på bilden. Inte speciellt dyr heller, och framförallt inte svart som flertalet av de klänningar jag äger råkar vara. Problemet? Den är ju för tusan så gott som axelbandslös! För någon som inte klarar av axelbandslösa BHar så är det tyvärr ett väldigt irriterande problem.

Så någon klänning blev det inte idag, och definitivt ingen höstjacka, som ju egentligen var det jag var ute efter. Lite hårfärg, en pojkvän som tog vägen genom stan efter jobbet och en bit kött att ha i kvällens wok blev det i alla fall. Men det stillade inte riktigt mitt shoppingbegär och nu kommer jag med all säkerhet gå runt och sukta efter klänningar i en halv evighet... tills jag kommer på någonting annat jag också behöver (ehm... vill ha). Tröstar mig i alla fall med att varje plagg som jag ännu inte köpt är ett plagg jag ännu inte behöver tvätta. Alltid något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0