Saker man lär sig

Idag var jag riktigt duktig och var dels på en tre timmar lång föreläsning trots att jag fick byta bänkgrannar mitt i för att de jag började föreläsningen bredvid bestämde sig för att gå hem (blev nästan övertalad jag med, men stod emot och sökte upp några andra vänner istället, det ni, viljestyrka!) och dels satt jag och pluggade i biblioteket några timmar på eftermiddagen trots att alla mina klasskamrater fnyste åt tanken (tack vare nollningen har man ju i alla fall lite kontakter som har hållt på i några terminer, och därför ambitiöst sitter och håller en sällskap i biblioteket trots att det är fredagseftermiddag, nice!). Men det jag framför allt lärt mig idag är att se livet ur en katts synvinkel...

Uppifrån från vänster: Inte kartong, perfekt säng. Inte pappersinsamling, lekplats. Inte fruktansvärt kallt och oekonomiskt nu på hösten, livsnödvändig frihet. Definitivt inte halsband, helt klart kattleksak (sorry, fick du några rivmärken på halsen nu? Inte mitt fel!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0