Myskväll hemma i soffan

En kommande tenta, nu på fredag, fick mig att tycka att en lugn helg vore en bra ide, men som nämnt redan igår så fallerade ju det så snart helgen inletts. Hade en sjukt rolig kväll igår, trots att jag gick vilse på kronoparken och sedan när jag väl kommit till rätta fick stå ut med tre killars något begränsade sångkapacitet och något tvivelaktiga låtval medan vi vandrade runt och först hamnade hemma hos ett gäng helt okända socionomer som tittade på idol och sedan på en ännu inte inledd fest. Festen drog i alla fall så småningom igång och slutligen hamnade vi nere på stan och hann där till och med med lite dansande på Koriander innan de stängde och vi fann oss förpassade till Burger King... (som vanligt...)

Hade sedan en väldigt rolig cykeltur hem och har ett svagt minne av en väldig massa skrattande, trots min ensamhet. I efterhand kan jag dock konstatera att jag nog ska installera alkolås på både cykel och telefon...

Idag, när huvudvärken lagt sig någorlunda, var jag och Patrik sedan ute på Bergvik och handlade dator (åt Patriks mor), julmustessens (till sodastreamern), fika (förtärdes sedan på plats, av oss), byxor (åt Patrik), stor väska med plats för både träningskläder och pluggattiraljer (åt mig, äntligen!) och till sist lite god mat för kvällen.

Färsk pasta med champinjonsås och bacon (Och ketchup?! Ett stort svek från Patriks sida!) och så en sallad med både avokado och nötter i, jag säger då det, sämre kan man ha det! Efter en mysig middag så slog vi oss ned i soffan med pannacotta och kaffe och tittade på Star Wars och nu, när filmen är slut så sitter jag här i soffan och mår bra, medan Patrik står och diskar. En lördagskväll. Han är alldeles för gullig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0