Kontrollfreak


Karlstad Kommun och orienteringsklubben här i stan fick visst någon idé om att placera ut kontroller över hela stan i fjol, för att de tjocka värmlänningarna skulle rulla ut och röra på sig. Eftersom konceptet med en flera månader lång orienteringstävling (?) tydligen visade sig vara lyckat så kör de med samma grej i år. Fick en karta neddimpande i brevlådan i förra veckan och eftersom några kontroller ändå låg på väg hem till mor och far och sedan på väg till stallet så gick mina tankar i stil med; Man va fan, varför inte liksom?

Fyra kontroller senare kände jag mig ganska nöjd med mig själv och igår passade jag på att ta ytterligare två på väg till och från gymmet, trots att det innebar en omväg. Idag har jag således tittat ut en helt ny väg hem till mor och far (där jag förvarar mina ridkläder) och ska passa på att ta ytterligare några stycken innan jag sticker till stallet.

Orienterade visserligen en kort period i min ungdom, men att jag skulle bli ett sådan kontrollfreak nu känns ändå lite otippat.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag veeeeeeeeeet! :D

2011-05-06 @ 14:56:24
URL: http://pernillatanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0