Så vuxet

Eftersom det är så fint väder ute så tänkte jag ta mig en liten promenad och sagt och gjort så begav jag mig ut i solen. Kom på att det vore ju ett ypperligt tillfälle att handla lite lunch och masade mig i väg till närmaste köpcentrum. Först inhandlades lite vindruvor och annan frukt i en butik, där jag, när jag drog mitt medlemskort, fick priset reducerat från 42 till 25 (!) kr. Helt plötsligt kände jag mig väldigt vuxen och duktig som hade medlemskort och allt.

Sedan fortsatte promenaden till nästa affär, där köttfärs och diverse annat inhandlades till lunch och där jag sedan lyckades tänka att man ju faktiskt skulle kunna laga en stor portion så att man får lite över till kvällsmaten också och dessutom köpte några pitabröd med tanken att då kan man ju äta köttfärs någon mer dag framöver också. Fy så ekonomiskt och vuxet och förståndigt osv, osv, osv.

Nu när jag vid halv fyra faktiskt dessutom har hunnit med att äta lunchen så ska jag ta och bege mig hemåt, följa med lillebror någonstans dit han skulle på utflykt med sitt fritids och sedan så bär det av mot stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0