Varför sammanfaller det snabbt övergående regnovädret på något mystiskt vis alltid med dagens enda inplanerade utomhusaktivitet?

Hade tänkt att cykla eller promenera iväg för att göra mig av med lite överflödig plasma, men tji fick jag. Istället för att få någon som helst motion idag så fick jag finna mig i att gömma mig i min (förövrigt helt underbara och ursnygga) regnkappa, hastigt springa ut till bilen och sedan stämplas som miljöbov. Allt för att slippa komma fram till klaratappen helt dyngsur och huttrande.

Det positiva var väl att jag dessutom hann iväg för att handla innan lunch och förutom det så var det ju inte helt dumt att slippa släpa hem mina tunga kassar från affären.

Så nu sitter jag här, mätt och belåten, med ett sticksår i armvecket och utan planer på att gå ut. Och utanför håller det naturligtvis på att bli riktigt fint väder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0