Grötigt

Jag förstår inte detta. Förstår verkligen inte. För ett tag sedan köpte jag mig ett paket mannagryn med intentionen att jag skulle börja äta mannagrynsgröt till frukost. Och det har jag faktiskt gjort lite då och då också. Men detta med att laga den?! I mikron har det gått hyfsat bra, förutom att den alltid svämmar över och kladdar ned hela mikron. Men de få gånger jag har försökt att koka på spisen bränner den bara fast (men när Patrik gör det blir det jättebra, hur konstigt är inte det, det är ju för tusan samma spis!). Dessutom blir det alltid så lite gröt, det spelar ingen roll hur många portioner man gör så får man ändå bara en lite miniportion.

Men idag så! Idag hade jag den fiffigaste lösningen någonsin! Jag skulle göra gröten som vanligt i mikron, men i en hög plastskål så att det inte skulle kunna svämma över.
Och... det funkade!

Problemet då? Fast jag tog i med råge och verkligen hade i så mycket mjölk och mannagryn att jag trodde att jag skulle få tvinga i mig gröt även till lunch så blir det såhär...

Miniportion i botten av skålen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0