Glad midsommar!

När man dricker lite sånthär:

Så kan det gå såhär...

Fast jag kan i och för sig avslöja att trots att innehållet i glasen ter sig snarlikt så var det egentligen bara Patrik som egentligen kunde skylla på det. Själv fuskade jag och körde på samma linje som Patriks 3åriga brorsdotter:











Äppeljuice

Ändå så tog även jag årets första dopp såhär dagen efter midsommar. Näck dessutom, för vi skrattade rått åt idén att ta med badkläder upp till Ekshärad igår morse när vi åkte hit. Det skulle ju helt säkert vara för kallt för att bada ändå!

Förutom badkläderna fick vi i alla fall med oss det mesta man kan tänkas behöva för en midsommarhelg. Sill (som mig veterligen fortfarande står i kylskåpet... alla andra hade tydligen också handlat) och potatis, massor av gott att grilla, en del gott att dricka och så ett par jordgubbscheesekakes.

Så igår var det midsommarfirande så att det stod härliga till. Vi var inne en sväng till hembygdsgården där Patriks små brorsdöttrar fick dansa och leka kring midsommarstången (men där jag tyckte att de åldersdiskriminerade något väldigt och riktade sig enbart till barnen, jag ville ju också dansa ju!) och sedan... tja, då åt vi. Sill och potatis med den nästintill obligatoriska midsommarsnapsen (det kom inte ens jag undan igår), massor av gott som Patrik grillat och sedan det viktigaste: Mängder av jordgubbar.

Avslutade sedan dagen med några avsnitt av Timmy Lamm
Så sammanfattat har jag alltså en riktigt trevlig midsommarhelg!

Kommentarer
Postat av: spiderchick

sv: Ja det är väl en småseg starttid för alla oss småtrötta människor... Men nu börjar det ju snart så jag ska nog härda ut ;-)



Kram

S

2011-06-30 @ 22:13:31
URL: http://spiderchick.nu
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-20 @ 07:55:43
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0