Det händer bara i Väse

Igår kväll bar det av ut på landet för mig och Patrik. Det var nämligen en liten fågel som viskat i mitt öra att det var logdans på gång. Så vi mötte upp kusin Malin med sällskap hemma hos henne och sedan bar det av. Väl där träffade jag förövrigt både farbror och tre av fyra av kusinerna på pappas sida. Nästan lite släktträff över det hela!

En av arrangörerna ställde snällt upp och poserade i snyggaste tröjan på hela kvällen.

Tre enorma grillar stod beredda för anstormningen av grillsugna människor.

Som tur är så har jag ju en sambo som kan detta med grillning (just ja, eftersom han låter påskina att det är jag som grillar i bilden så får jag väl hävda att det är det då), enorma kunskaper inom detta med grillning, så vi fick en toppengod middag. Tre stora långbord stod framställda på gårdsplanen/grusvägen utanför logen och där fick vi oss ett par sittplatser i mycket trevligt sällskap. Kusinen hade tänkt den briljanta tanken att ta med sig kaffe (tänkt den hade vi kanske också gjort, men det var tydligen för långt från tanke till handling för vår del) och vi hade hittat, som det senare visade sig, en mycket smaskig chokladkaka med crème brûléefyllning på ica. Så vi fick dessutom god dessert!


Molnmonstret kom och åt upp solen...

Men på det stora hela var det en väldigt fin kväll. Småsoligt ända till solnedgång, hyfsat varmt och inte en enda antydan till ens den minsta regndroppe. Kan man egentligen begära mer av svensk sommar liksom?



Och så dans såklart!

Patrik hävdade bestämt att han absolut inte kunde dansa, men för att inte kunna dansa så skulle jag vilja hävda att han gjorde några riktigt bra försök ändå. Och några andra som verkligen kunde dansa var jag och Malin, som verkligen var uppe på tävlingsdans-nivå (i alla fall när vi igårkväll själva bedömde det hela....).


Fördelen med att vara på landet...

När man ska... ehm... ja... pudra näsan i buskarna runt knuten så får man dessutom en riktigt gullig utsikt på köpet.


















Skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0