En nätt liten cykeltur

Igår kväll kom vi fram till Ekshärad och Patriks föräldrar, efter en 10,7 mil låg cykeltur. Idag har vi varit ute i skogen och letat efter svamp i tre timmar (dock utan att hitta något annat än blåbär och hallon), så just nu känner jag mig lite mör.

Riktigt så jobbigt som jag hade tnkt mig att det skulle vara att cykla tio mil, det var det dock inte. Klarälvsbanan, som vi cyklade på, är i och för sig en gammal järnväg, anlagd för forntida tåg som inte orkade med några vidare backar. Så någon lutning på cykelbanan var det knappast att tala om, viket var rätt skönt. Dessutom stannade vi och fikade lite titt som tätt och utanför Munkfors blev det dessutom en ordentlig lunchpaus.

Taggad och packad. Varsin cykelkorg till pakethållaren och flaskhållare till styren för sammanlagt 120 spänn på biltema visade sig vara goda investeringar, även om de kanske inte syns speciellt bra på denna bild.

Tror skylten säger allt som behöver sägas...

En hel del fyrbenta varelser stod och betade längs vägen.

Naturen längs vägen var inte direkt något att klaga på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0