Välingespelen

Igår packade vi picknick-korgen (eller snarare picknick-plastpåsen... men det låter inte riktigt lika gemytligt och mysigt), drog på oss hattarna och begav oss ut till Väse jag och Patrik. Där mötte vi upp min familj och ett tjog släktingar som laddade inför en helkväll vid sidan av ridbanan.

Det är nämligen så att väseborna har ett återkommande ridläger varje sommar, och det avslutas alltid traditionsenligt med uppvisningar, tävlingar, spex och halva Väse sittandes vid sidan av med picknickmat och diverse drycker av olika slag. Och så även i år. Att vi vissa år har fått gömma oss under paraplyn och regnkläder har väl varit lagom uppskattat, men iår så log vädergudarna mot oss och gav oss en varm, solig och jättemysig kväll.

Speciellt seriösa är måhända inte tävlingarna, men det är ju ändå äran som står på spel. Förutom en inledande kadrilj så fick vi se en maskeradtävling, med deltagare både till fots, till häst och med hund. Och så så klart det stora tävlingsmomentet:

Ride...

...'n' bike

Vilket då (kanske inte så otippat) går ut på att man först hoppar en bana och sedan cyklar ett varv runt paddocken och snabbast felfria ryttare vinner.

Dessutom tävlade publiken i en obligatorisk hatt-tävling. De som bar den originellaste hatten i klasserna dam, herr, pojke och flicka tog hem ett varsit pris. Och de som inte bar hatt...

...tvingades in på ridbanan för att dansa små grodorna.
(Jag och Patrik vågade inte chansa utan bar våra superoriginella hattar hela kvällen)


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är med på små grodorna där! Den lilla tjejen med gul tröja😄

2014-12-06 @ 19:29:35
URL: http://nattstad.se/emmaliv
Postat av: Emma

Jag är med på små grodorna där! Den lilla tjejen med gul tröja😄

2014-12-06 @ 19:29:37
URL: http://nattstad.se/emmaliv
Postat av: Emma

Jag är med på små grodorna där! Den lilla tjejen med gul tröja😄

2014-12-06 @ 19:29:38
URL: http://nattstad.se/emmaliv
Postat av: Emma

Jag är med på små grodorna där! Den lilla tjejen med gul tröja😄

2014-12-06 @ 19:29:40
URL: http://nattstad.se/emmaliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0