Målar igen

Tänkte sätta upp (eller snarare låta Patrik sätta upp...) ett par små tehyllor (eller egentligen tavelhyllor, men de är exakt rätt för våra teburkar) i köket och har passande nog hur mycket färg som helst kvar sedan vi målade köksmöblerna. Så nu får vi hyllor som matchar möblerna! Dessutom tänkte vi se om vi hittar något skruttigt litet bord/liten bänk på typ gengåvan, solareturen, myrorna eller något sådant som vi också kan piffa upp i samma färg, trycka in i hörnet och sedan ställa vattenkokaren på. Så får vi oss en liten tehörna så att jag slipper gå de nuvarande ungefär två metrarna mellan vattenkokaren och teburkarna. Man får ju inte vara dum heller!

Oslipad hylla                                               Slipad hylla

Det är bara det att hyllorna som vi köpte för en billig peng på Ikea var lackade och vattenavstötande. Men ytan såg ju så fin ut och dessutom var de ju helt nya och rena, så det där med att slipa dem verkade ju onödigt... Tyckte jag då. När jag väl försökte måla på första hyllan insåg jag ju att lacket även var en smula färgavstötande och att det blv stora ränder av omålat trä i färgen, så den andra hyllan slipades förutseende nog innan målning. Nu efter ytterligare en strykning verkar det dock ha ordnat sig rätt så bra och jag längtar efter att få upp dem på väggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0