Fyra kantareller och en smörgåstårta

På senaste tiden tror jag att jag och Patrik varit 10 mil uppåt i länet och hälsat på hans föräldrar i princip varje helg, och denna helg var inget undantag. Denna gång med anledning av hans fars och ena brors födelsedag, så idag serverades både massor av smörgåstårta (jag har tydligen skaffat mig en sambo med en smörgåstårte-galen familj, det är snarare regel än undantag på varje högtidligare sammankomst), mängder av kaffe med tilltugg och sedan innan vi åkte, stek och potatis med kantarellås, sallad och den oumbärliga gelén (så nu är jag proppmätt...).

Dessutom tog jag och Patrik oss en promenad ut i den myggiga skogen i hopp om att hitta en hel massa kantareller att plocka med oss tillbaka till Karlstad... men tji fick vi. Femton miljoner myggbett och fyra ynkligt små kantareller senare gav vi upp och återanslöt oss till skaran med människor som tagit skydd inomhus och byggde med klossar och lekte tittut istället för att bli uppätna av ondskefulla, blodtörstiga myggor. Det var visserligen synd på de uteblivna kantarellerna men jag måste säga att inomhus var mycket trevligare.

Nästa helg blir det sen förvisso ingen biltur uppåt landet, men, om vädret tillåter, så snart helgen sedan är över så tänkte vi inleda Patriks semester med att cykla dit istället. En utmaning så att det förslår, men jag är riktigt peppad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0