Chokladmousse

Satt och bläddrade i kokboken som jag fick av mor och far i julklapp när jag snubblade över en vit chokladmousse med hallonsås. Receptet inehöll kesella, vilket jag inte har någon aning om vad det är men glad i hågen pallrade mig iväg till affären för att köpa.

Men si där gick jag på en nit, för någon kesella hade de minsann inte. Istället fick det bli philadelphiaost, vilket faktiskt också blev bra! Enda kruxet var att det blev aldeles för lite. Någon mer vit choklad hade jag dock inte så då fick det bli ett lager mörkchokladmousse också. Hallonsåset har jag inte gjort än, men så mycket som jag krånglat med den nu så hoppas jag för guds skull att det blir bra!










Och såhär var det meningen att den skulle ha sett ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0