Besvikelse!

Kom hem förut, efter att ha bott hos pojkvännen över helgen... eh... eller ja... sen i torsdags... Hur som helst så såg jag fram emot att nu ikväll för en gångs skull inte överhuvudtaget behöva involvera mig i matlagningen och ändå få någon riktigt god, hemlagad mat. HA! Tji fick jag där. Pappa har köpt hem semlor och tänkte ställa sig och laga soppa till det. Eller ja, som huvudrätt innan det. Påssoppa... med sparrissmak...

Motiveringen till det är att mina två kräsna småbröder faktiskt äter det. Men jag då? Förutom att jag är riktigt hungrig, så åt jag faktiskt påssoppa så sent som till lunch... (varma koppen med tomat och chilismak, mycket godare men inte riktigt mat). Jag hade ju liksom räknat med att pappa skulle laga mat men nu får jag väl ändå ställa mig och laga någon kvällsmat. Om jag inte tar ett par mackor istället, men det känns, förutom lite uttjatat, inte riktigt som något man vill äta till semlor.


Mums! Eller inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0