Julmånaden är här igen

Och likaså är jag.

Om mornarna när jag vaknar brukar min fina pojkvän ha gjort te åt mig, och stå ut med mitt något nyvakna humör på ett helt beundransvärt sätt. Men i morse tänkte jag att jag skulle vända på det hela och försöka vara lite gullig jag istället, för en gångs skull. Så när han stod i duschen hoppade jag upp, drog på mig det pigga och glada "inte nyvaken och vresig alls"-humöret, tände julstjärnorna i lägenheten och lite levande ljus och gjorde oss frukost. Mysigt sätt att börja dagen på helt klart!

Sedan åkte han iväg till jobbet lagom tills julkalendern började på tv och jag och min tekopp förflyttade oss till soffan och gosade ned oss framför första avsnittet av årets julkalender,  Tjuvarnas jul.

Länge sedan jag tittade på julkalendern, men i år ska jag nog banne mig försöka göra detta till en vana. Riktigt trevligt och julstämmnings-mysigt ju!

Kommentarer
Postat av: spiderchick

jag ska också försöka titta i år! det verkade lovande tyckte jag ändå.

2011-12-02 @ 14:48:33
URL: http://spiderchick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0