Vad fan har jag gjort?!

När jag var i städtagen igår så slogs jag av idéen att det skräpfyllda förvaringsrum som går under det tvivelaktiga namnet "datarum" (att där ens finns någon dator ifrågasätter jag starkt...) skulle kunna ställas iordning och kanske till och med erbjuda utrymme för att bedriva studier i höst.

Så idag så tänkte jag ta itu med saken. För att ha någonstans att göra av allting som förvaras i datarummet så behövdes det dock göras en räd in i klädkammaren och städas och skapas förvaringsutrymme där först och det är alltså därifrån alla saker som nu står i hallen (och köket, och vardagsrummet, och till och med i datarummet som alltså blivit ännu mer överfullt istället för motsatsen...) kommer ifrån. Har dessutom varit nere två vändor till återvinningsstationen och ändå flödar lägenheten över av saker. Att så mycket kunnat rymmas i den endast några kvadratmeter stora klädkammaren är för mig ett mysterium...

Så snart pojkvännen kommit hem och gått igenom alla sina saker (och förhoppningsvis rensat ur hälften) ("överraskning älskling, jag hittade på något roligt för dig att sysselsätta dig med ikväll mellan varven till tvättstugan, nu blir du allt bra glad va?") så ska jag försöka att ställa tillbaka det på ett mer utrymmeseffektivt vis.

Sedan (någon gång i mars alltså...) så ska jag börja med det ursprungliga projektet att faktiskt skapa i alla fall någon kvadratmeter synlig golvyta i, och kanske till och med iordningställa, det där förbannade datarummet.

Kommentarer
Postat av: Helena

Det här med grejer alltså. Det är helt sjukt hur mycket man har; när jag städade ur mitt rum i Kil drunknade jag i ett oändligt hav av saker. Det tog liksom aldrig slut!

2011-08-24 @ 15:33:23
URL: http://implodera.blogspot.com
Postat av: Frida

Städa är roligt det, i alla fall när man är klar. För övrigt lånade jag en bild från din Facebook till min blogg. Jag hoppas att det var okej. Jag länkade till din blogg och sa att det var du som tagit bilden i alla fall. Den är på mig, Helena, Jakob och Hanna från balen.

2011-08-24 @ 19:00:54
URL: http://fridawk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0