Så går det när man Bara ska...

Varför göra något småskaligt när man kan göra det ordentligt? Jag och Patrik skulle bara cykla iväg till skutberget och ta ett litet dopp förut. På vägen dit råkade vi dock cykla förbi djurkliniken och gick in och fick oss en vetrinärtid åt ena katten som springer runt här och beter sig allmänt knäppt (ännu mer allmänt knäppt än vanligt alltså...).

Sen när vi kom fram blev det inte riktigt det där snabba doppet vi tänkt oss utan när vi kom upp ur vattnet konstaterade vi förvånat att vi visst badat i över en timme.

Möra och ordentligt svalkade skulle vi sedan bara titta in på Ikea lite snabbt på vägen hem och köpa några skärbrädor... vilket naturligtvis slutade i en ordentlig shoppingtur och en trekvart på resturangen, med både lunch och en väl tilltagen efterrätt.

Det som inhandlades var bland annat en hylla att ställa vattenkokaren på, som tack vare ett par plantor murgröna dessutom blev rätt tjusig, ett duschdrapperi, ett dussin drinkglas och så självklart några skärbrädor.  

När vi stod i kassan fick jag mig dock en smärre chock då jag insåg att vi hade ju för tusan cyklat till Ikea. Men med lite tejp och god vilja så löste sig det där med frakten hem ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0