Sushi


En bild säger mer än tusen ord sägs det ju, så egentligen behövs det väl inte mer än denna bild för att beskriva min och Patriks kväll igår.

För någon vecka sedan hittade jag nämligen en sån där bambumatta som man har för att rulla sushi-rullarna (som tydligen kallas Maki-sushi) i skafferiet och blev genast väldigt sugen på att göra sushi. Så igår efter att vi haft en mysig picknick vid stranden och sedan tagit en lång simtur så åkte vi förbi affären och köpte sushi-ingredienser för en bättre betald direktörs årslön. Väl värt pengarna kan jag i efterhand konstatera, och dessutom finns det hur mycket saker som helst kvar tills nästa gång vi planerar att göra sushi. Så kommer vi faktiskt oss för att laga sushi ytterligare en gång blir ju kostnaden per portion helt plötsligt bara en fjärdedels direktörs-årslön.

Själva tillagningen var en trevlig process bara den och sedan satte vi oss framför tvn, på golvet (i alla fall jag, Patrik satt lutad från soffan och över bordet... vilket är anledningen till att vi sällan äter på tv bordet annars...) vid vårat låga tv-bord i äkta japansk maner, åt sushi och sedan glass och tittade på en anime serie som Patrik köpte hem häromveckan. Hur mysigt som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0