Skolstart med buller och bång

Upprop i måndags. Nervös Amanda konstaterade att ingen överhuvudtaget ropades upp (och nu undrar hon förbryllat varför det i så fall heter just upprop?!) men att det faktiskt verkade finnas trevliga människor och inte bara en massa kostymnissar med backslick och snobbig utstrålning i min lilla (jag har ingen aning om hur många vi är, 100? 120? 150?) ekonomklass. Sedan fick vi faddrar att ty oss till i dessa svåra tider, en rundvandring (där vi fick se ungefär tre saker, nu lär jag ju hitta!) på universitetet och sedan en trekvart att ta oss hem och byta om inför kvällen på. Dröm vidare... Tar mig en trekvart att cykla till universitetet enkel väg... Fixade istället lite cash i bankomaten (vilket alla andra också verkade gjort, för igår var den avstängd på grund av kontantbrist) och sedan hängde jag och några av mina nyfunna klasskamrater i solen utanför universitetet i väntan på de lymlarna som faktiskt bor på campus och faktiskt hann hem (gå och dränk er!).

Efter att ha mött upp med alla blev vi utrustade med snygga t-shirts, pannband och vattenflaska och således redo för vårt nya liv så har vi sedan sprungit runt och lekt, sjungit skrikit och gud vet vad både måndag och igår kväll (även om tisdagskvällens runtspringande blev av inne i stan). Igår hade vi dessutom första skolgrejjen, vilket råkade vara ett heldagsseminarium som, trots att det inföll tidigt, efter en lång dag och sen kväll visade sig vara riktigt intressant. Nu är jag pepp för att plugga!

Kommentarer
Postat av: Helena

Det här låter ju jättefint! Jag blir himla glad av att läsa att du har det bra.

2011-08-31 @ 22:19:59
URL: http://i
Postat av: Helena

fail med blogglänken där alltså, FAIL

2011-08-31 @ 22:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0