Shopping

Jag har varit och shoppat! Shoppat!!!

För någon som aldrig någonsin köper mer än ett plagg per tur på stan oavsett hur många timmars letande och provande som läggs ned så känns ett par jeans (! finns det något som är mer svårshoppat!?) en ordinär top (på rea!) och ett par skor som en väldigt bra dagfångst. Även om jag dessutom egentligen hade velat hitta en axelremsväska (när handväskan inte riktigt räcker till), några snygga blusar/toppar och en kavaj också.

Men eftersom sambons semester tar slut på måndag så får jag väl passa på att gå på stan lite mer de kommande veckorna också, och hoppas att jag lyckas checka av hela min inköpslista (helst utan att råka köpa massa annat som jag inte ska ha under tiden) innan slutet av augusti (och till pojkvännens stora glädje utan att dra med honom runt i affärerna, även om han är hur mysig som helst att gå och shoppa med).

Tanken är nämligen att hinna förnya garderoben litegrand innan höstterminen börjar (bra med en deadline!). Vilket väl bara kommer leda till att jag sedan när den väl börjat inser att alla klär sig mycket snyggare än jag och att jag måste byta ut hela garderoben igen. Men det är ett senare problem. Och definitivt inget problem alls förens jag faktiskt kommit mig för att skaffa mig en garderob som passar mig någorlunda väl.

Men nu ska jag sova. Och drömma om kläder som till skillnad från de miljontals som finns i affärerna faktiskt är snygga, bekväma och passar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0