My world is falling apart

Nu när jag har kommit igång med träningen lite smått igen efter semestern och varit på gymmet hela en och två halva gånger (1+½+½≠2) sedan förra måndagen så tänkte jag att det kanske var dags att komma igång med annat än att bara träna på konditions- och styrkemaskiner. Missförstå mig inte, maskiner är väl trevliga (vågar inte skriva annat, då skulle de säkert bara börja krångla som hämnd), men det finns mer inspirerande sätt att träna.

Så glad i hågen går jag in på friskis hemsida för att fastställa dag och tid för mitt favoritpass, step-up. Konstaterar att det går på tisdagskvällar och går in i schemat för att se när det drar igång. Inte idag, inte nästa vecka, inte veckan därpå... nej, jag kan inte hitta det på hela höstterminen. Tänker att det nog blivit något fel i schemat och klickar tillbaka till startsidan för att skriva och fråga... när jag ser en liten notis om att step-up passen utgår under hela hösten.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra istället. Någonting mer än att hänga i gymmet måste det nog vara, annars är jag rädd att jag kommer tröttna på träningsmaskiner rätt omgående. Men vad vet jag inte riktigt. Funderar på att prova på Ki-box, vilket jag faktiskt tänkt göra ett bra tag nu. Danspassen är ju ett annat alternativ, men det är inte lika kul som step-up. Skivstångspass kanske jag kan klämma in någonstans också, men egentligen så är det någon slags konditionsträning jag är ute efter.

Å andra sidan så kanske det inte blir ett problem framöver, när studierna drar igång och jag sitter med plugg upp över öronen. Fast får jag plugg upp över öronen kan det ju i och för sig vara bra att ha något att bryta av med... Jaja, jag får väl se om jag kan prova mig fram till något så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0