Gråter en liten skvätt

Nu är Patriks fyra veckor långa semester slut och det känns som att den gick väldigt fort (vilket väl i och för sig inte är en dålig sak, för det var fyra helt underbara och jätteroliga veckor). Så nu är han tillbaka på jobbet och jag är återigen ensam hemma om dagarna och leker hemmafru.

Och får jag säga det själv så börjar jag bli riktigt duktig på det nu också, nu när jag bara har tre sysslolösa veckor kvar innan skolan börjar. Idag har jag både städat, varit ute ett par timmar och promenerat/plockat blåbär och kantareller, avslutat det oplanerade semesteruppehållet från träningen med tio minuter (man måste ju börja försiktigt!) på crosstrainern, kommit ut från duschen lagom till att Patrik bjöd in mig till en lunch i stan, gått från dyblöt och ofixad till nästan presentabel på under fem minuter och sedan cyklat in till stan på rekordtid, lunchat med både Patrik och hans bror med familj, gått på stan lite, kokat upp och frusit in kantareller, diskat, skaffat ett fasträntekonto (börsen gör mig alldeles skakig ju!), frusit in blåbär och så gosat en massa med fjantkatterna. Inte dåligt på en enda dag va? Och när Patrik sedan kommer hem så hörde jag dessutom något om att vi skulle iväg och träna på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0