Dagens lunch

Efter en liten sovmorgon och en cykeltur iväg till återvinningsstationen på Våxnäs där det står några myrornakontainrar som jag fyllde på med fem kassar utrensade saker (att jag fick med allt på cykeln var högeligen förvånande, en kasse i cykelkorgen, två sidokorgar på pakethållaren med varsin kasse i och så en kasse på vardera styre) så blev det nästan en hel timmes matlagning innan lunchen här. Fick nämligen hem en ICA-buffé tidning häromveckan, och hittade i den ett recept på en italiensk kycklinggryta i stil med coq au vin som jag bara var tvungen att provlaga.

Polla alla Cacciatora med tärnad (har ingen potatispress, katastrof!) potatis och sallad

Tog visserligen inget kort på bara maten, eftersom jag så gärna ville få med blommorna Patrik kom hem med till mig igår, när jag var mitt uppe i att rensa ur klädkammaren (Efter att ha gett mig blommor och pussat lite på mig så slängde han sig sedan in i rensandet med full energi och efter bara ett par timmar, lagom till vår tvättid, var vi i princip klara. Min sambo är bäst!). Men jag kan i alla fall säga att det blev otroligt bra, och dessutom står det nu två portioner till i kylen tills imorgon.

Med lite modifikation så tror jag att detta kan vara en rätt som passar mig som handen i handsken, och dessutom något som går utmärkt att göra storkok på för att ha i flera dagar eller frysa in. Ibland är det allt väldigt roligt att laga mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0