Antikmässa i Ransäter

Efter ett anonymt tips från Patriks bror om att det skulle hållas antikmässa i Ransäter under helgen och att han skulle dit med fru och dotter så beslutade jag och Patrik att vi kanske skulle ta en tripp några mil upp i landet och besöka mässan vi också. Så sagt och gjort så var vi på antikmässa i förmiddags. Tror att det inhandlades både det ena och det andra på andra håll, men vi för vår del var egentligen inte ute efter att köpa något och lyckades ganska bra med att inte göra det heller.

Patrik hittade i alla fall en räv som han föll för, men tyvärr (jag gråter floder....) var den för dyr. Istället så köpte han sig ett halvkilo marknadsgodis åt sig och en 5-kronorsklubba (sedan klagade han lite över hur dyr i drift jag är) åt mig.

En hel del antika bilar (och några traktorer) fanns att spana in. Hittade en nästan likadan traktor som den min morfar har och blev lite nostalgisk och sedan hittade jag en liten röd cab som fick mitt hjärta att bulta riktigt hårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0