Fångad i chokladträsket mot min vilja...

Jag hatar att springa. Hatar joggingrundor och löpturer och allt vad det nu heter. Förstår mig inte på folk som ger sig ut varje dag och springer milen, är totalt oförstående till att gymmet avfolkas så snart det blir springväder (i dubbel bemärkelse) ute.

Men just nu känner jag mig lika tung som en elefant, har spring i benen och kan inte sitta still, vill röra på mig och göra något roligare än att ta den där eftermiddagssiestan som alla andra verkar ha bestämt sig för att ta. Eftersom jag befinner mig på en ö, där jag varken vet om de har något gym, eller om där i så fall skulle pågå någon rolig verksamhet på påskafton så tänkte jag att en joggingtur kanske skulle kunna tänkas vara trevligt för en gångs skull trots allt.

Det är bara det att jag inte riktigt packat för något dylikt... Skor har i och för sig min mor ett par som jag kan låna, någon vanlig t-shirt kan jag ju alltid offra till ett så ädelt ändamål och ett par mjukisbyxor, om än inte optimala, har jag faktiskt med mig. Men den där jävla sport-BHn ligger ju hemma. Vilken tunn BH som helst skulle jag till och med kunna tänka mig att nöja mig med, sån panik är det, bara inte den jag har på mig just nu. Men det är tydligen helt omöjligt att få tag på, så jag får väll ligga kvar här och äta choklad istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0