Cheesecake och deklarationer

Min sambo (men visst serrni, har adressändrat, officiellt flyttat in nu och sådär) fyller år idag (man skulle ju kunna tro att hela han är ett aprilskämt) så imorgon har vi bjudit hit lite folk på fika/smörgåstårta och fika. Och bjuder man in folk på fika så har jag för mig att det hör till god ton att inkludera någon form av fikabröd i det hela, så att jag har enorma cravings efter cheesecake passar ju bra!

I förra helgen var vi nämligen ute på Bergvik med min mor och fikade lite där, och Patrik beställde en så otroligt god citroncheesecake som gav mersmak. Så idag har jag, förutom att jobba några timmar och sedan äta lunch med Patrik och hans bror, stått och bakat cheesecake. En med lime som jag tänkt garnera med färska jordgubbar, och en med lite vit choklad i, som jag tänkt ha hallontopping på, håller tummarna för att de blir ätbara fast jag aldrig bakat cheesecake förut och trots att jag inte riktigt följt något speciellt recept.

Under tiden de stått i ugnen så har jag dessutom hunnit med att deklarera, något som jag gladeligen gjorde efter att ha insett att jag får mer tillbaka på skatten än jag får ut en normal månad (även om det kanske säger mer om min månadsinkomst än om storleken på skatteåterbäringen...). Jag har utöver det även hunnit med att dammsuga... hela två rum. Sedan lät dammsugaren så mycket, katterna blev så vettskrämda och jag har fått för mig att åka och träna. Så då fick det vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0