Har idag shoppat för hela 4.50:-

Var nere på stan en liten sväng idag, och hittade flera saker som jag vill ha. Bland annat ett par jeans som jag föll en smula för i affären. Den del av mig som ville köpa dem hamnade dock i en liten dispyt med den mer förnuftiga delen av mitt huvud:

Jag behöver ett par jeans
- Jaha, men varför just dessa och inget utav alla de paren i garderoben?
Men de i garderoben är inte lika snygga!
- Nej, men de duger i alla fall!
Men! De här jeansen får min midja att se jättesnygg ut!
- Och? Det är inte som att du kommer springa runt i jeans och BH särskilt ofta ändå. För det mesta kommer du ha en tröja som slutar nedanför jeanslinningen. Och då spelar det ju ingen roll!
Men de kostar bara 400! Det är inte särskilt mycket för ett par jeans!
- Nej, men det är ändå pengar, som du borde använda till annat!

Annat avser förövrigt en hel lista av saker som jag helt klart måste ha.
  • Ett par stövlar att ha i vinter.
    (det börjar faktiskt bli rätt akut)
  • Helst även ett par skor att ha i vinter
    (om jag nu inte vill gå i klackar hela tiden)
  • En extern hårddisk till min dator
    (Har inte insett förrns nu hur dyra sådana är!)
  • Helst även en ny, liten dator
    (Axel ringde och väckte mig igår efter att ha varit på föreläsning, kom förbi och drack kaffe, imponerades av tapetserandet och, framför allt, stoltserade med sin nya mini-pc, som gav mig ha-begär)
  • Någon slags mysig stickad tröja/poncho att ha i vinter
    (hallå! jag vill väl inte frysa ihjäl heller?!)
  • En tatuering på foten
    (vilket väl blir ungefär lika dyrt som allt det andra tillsammans...)
Så istället för att köpa jeansen gick jag med på en kompromiss med mig själv. Ska till Stockholm i helgen och antar att det kanske finns en liten möjlighet att det eventuellt blir lite shopping där (eller vem försöker jag lura? Jag ska ju bo hos Yi, så självklart blir det shopping!). Så jag struntar helt enkelt i att köpa något innan dess, ser vad helgen resulterar i och tar sedan upp saken till omprövning igen på måndag.

Den enda som inhandlades idag var således tre clementiner för 1.50:- styck, vilket faktiskt inte kändes som ett inköp som jag med fördel kunde skjuta upp tills i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0