Känsliga amerikaner varnas för starka bilder...

Mycket har man hunnit med i helgen, efter bragden att lyckas koka äppelmos helt själv. Åkte nämligen hem till min blivande Irlandresenär igår kväll och tillbringade sedan kvällen med att hjälpa henne packa lite (och titta på medan hon själv packade mycket...), skratta åt hennes orm som var på utflykt i köket, spela någon slags klurigt, moraliskt frågespel och äta både kladdkaka och cheesecake (nu är jag mätt för flera dagar framöver...).

Kakel med ormskinnslist, nya modeflugan?

Sedan åkte vi iväg ned till Sundsta och lekte dunken i mörkret med en hel hord gymnasieelever av vilka jag är svagt bekant med högst två. Kallt, blött och ett jävligt kul sätt att spendera en lördagskväll, utan tvivel! Efter att frusit av oss de flesta vitala kroppsdelarna så tog vi sedan en tur ned till stan, i akt och mening att skaffa oss ett något varmare ställe att "hänga" på. Men då klockan var strax innan ett upptäckte vi till vår förtvivlan att de flesta ställen var på gång att stänga och bestämde oss således för att på äkta fjortismanér gå till Burger King istället. Fastnade dock på torget en stund innan vi han ta oss så långt. Där var det full aktivitet i valtälten och vi kunde inte låta bli att förundras över att partierna orkade vara ute och propagera inför fulla ungdomar en lördagsnatt, om än natten innan valet. 

Well, för mig så ändrade det i alla fall ingenting att vi tillbringade en halv evighet med några berusade MUFare, för idag så var jag och röstade som planerat ändå. Även om det kanske var planerat att göras lite tidigare på förmiddagen. Men då det blev en sen natt igår så blev det även en sen morgon idag och nu kommer jag ha ett helvete att ställa tillbaka dygnet tills imorgon (vilket i och för sig inte är något jag fäster någon större vikt vid).

Kommentarer
Postat av: Madde

usch!! hur kan dom ha den utanför "buren" !!!!!!!!!!!

2010-09-19 @ 16:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0