Middag hos Lovisa

Åkte till Lovisa vid sextiden igår och träffade alla före detta Karlstadbor som var i staden på besök. Mycket kärt återseende (även om jag träffade både Lovisa och Yi igår också) med andra ord! Kom sedan hem igen vid halv två eller något och ramlade direkt i säng. Nu frågar mamma vad vi gjorde igår och jag vet inte riktigt?

Jag menar, vi lagade ju middag.

Men, i över sju timmar?

Okej, någon timme till att bestämma vad vi skulle laga. Sedan någon på att gå iväg och handla, springa runt i affären och sedan gå tillbaka. Sedan nästan prick en timme på att faktiskt laga maten (kycklinggryta med kokosmjölk och grönsaker i, till ris, vilket skulle få tre stjärnor i michelinguiden om jag fick bestämma!). Och efter det ägnade vi ju ett bra tag åt att äta maten. Liten paus och sedan började efterätten (karamelliserade äpplen i ugn, med vaniljglass, också sjukt gott!) och flera liter té tillagas. Och så skulle ju även det ätas.

Och under tiden allt det där pågick så uppdaterade vi oss om allt det senaste i varandras liv. Dessutom skulle ju pungbehåring, gigantiska tumörer i de nedre regionerna, styva bröstvårtor, siamesiska tvillingar och dubbla moderkakor (känns som att ämnena på något vis har en gemensam nämnare, och jag kan verkligen inte förstå varför...) diskuteras mellan turerna. Så vid närmare eftertanke så är sju timmar för en middag kanske inte så otroligt ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0