Rakblad och tapetklister

Om någon någonsin undrat hur någon någonsin kunde komma på det där med att skära sig själv med rakblad så tror jag att jag nu kan upplysa denna någon om att den någon som kom på idén måste varit snickare. Efter att ha tapetserat ungefär ett halvt rum, med snedtak, så kan jag konstatera att det är i princip ogörligt att skära till tapetvåder i lagom längd och i rätt vinkel utan att samtidigt skaffa sig skärsår lite här och där. Passande nog så har jag ett stockholmsbesök inplanerat till helgen, vilket ju ger mig en möjlighet att bege mig till Sergels torg och visa upp mina blessyrer för andra likasinnade där.


Den halvan av lillebrors rum som inte är tapetserad (om nu inte detta framgår...)


Och såhär snyggt blir det efter att rakbladen varit i farten.

Kommentarer
Postat av: FLOOSAN

snyggt!

2010-09-28 @ 13:05:39
URL: http://blogg.mama.nu/floosan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0