Ovikt tvätt

Hade det ganska lungt på jobbet efter lunch idag. Allt som skulle göras var i prioncip gjort på förmiddagen så jag gick mest och plockade, klistrade lappar på kuvert, och satte mig till och med med en kopp kaffe och ett korsord en stund.

Sedan gick jag ut i tvättstugan för att plocka ur maskinen och plötsligt var det en himla massa saker som dök upp. En kollega ringde och ville ha hjälpa att flytta ett skrivbord ned för en läskigt brant, riktigt smal gallertrappa och sedan till andra änden huset. Under tiden vi började med det så ringde både hans och min telefon både en och två gånger och från att ha gjort nästan ingenting ett tag så fanns det plötsligt tusen saker att göra. All pappersinsamling skulle köras iväg och slängas. Internposten skulle fixas, en himla massa loka-vatten skulle hämtas i entren och köras (med sparkcykel, sjukt kul!) till ett förråd och plötsligt hade jag jobbat över en halvtimme. Väl hemma kommer jag nu på att tvätten fortfarande står kvar i tvättstugan, varken vikt eller upphängd. Men den hinner väl knappast mögla tills imorgon, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0