Många kassar kläder.

Tog en tur ut till Bergvik idag, för att inhandla lite kläder. Ett par väldigt vanliga, väldigt enkla, svarta t-shirts, ett par jeans och kanske några stövlar/stövletter att ha i höst/vinter var vad jag letade efter och två olika svarta t-shirts inhandlades också. Jeans var det värre med eftersom alla jeans var antingen alldeles för dyra eller helt gräsliga, i många fall både och dessutom. Stövlar hann jag inte ens titta på. Däremot inhandlades en blå trekvartsärmad tröja, en handväska (!), väldigt enkla örhängen som räcker till alla fem hålen i örsnibbarna, en minimal foundation att ha i väskan, ett par trekvartslånga träningsbyxor (I storlek XS, precis som båda t-shirtsen, vad är detta? Jag blir ju rädd! Nu har väl ändå trenden med pösiga kläder gått liiiiiiite för långt?) samt en röd scarf/halsduk.


Dagens inköp

Har alltså spenderat en hel massa pengar och har ändå inte köpt varken jeans eller stövlar, vilket väl är de enskilt dyraste inköpen jag tänkt göra till höstgarderoben, och det jag dessutom verkligen behöver! Så nu får det väl bli en runda på stan någon dag efter jobbet istället då, för att se om jag har bättre tur där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0