Måhända en tatuering vore trevligt?

Efter att tatueringar varit på tapeten några gånger vid fikabordet de senaste veckorna så har de börjat fylla mina tankar allt mer. Har aldrig haft någon tanke på att skaffa någon, eftersom jag inte har haft någon som helst aning om vad den i så fall skulle föreställa eller ens var den i så fall skulle sitta (och att ha en tatuering bara för sakens skull så att säga tycks mig mycket dumt...).

De senaste veckorna så har tatueringar i alla fall funnits där i bakhuvudet. Så när jag för några dagar sedan var och tränade, och såg en tjej som hade en otroligt snygg tatuering på ankeln och det slog mig plötsligt att; det är ju det perfekta stället att tatuera sig! Lagom diskret, på ett ställe där den går att dölja. Men ändå inte så att den hela tiden är dold av hundra lager kläder (i alla fall om man bortser från svensk vinter...). Vad jag i så fall skulle vilja ha på ankeln är dock ännu oklart. Något slingrande och rätt... betydelselöst? Något som är enbart dekorativt alltså. En blomsterranka kanske? Fast i så fall i gråskala. Det tåls att funderas på, men tanken är hur som helst väckt (och dessutom lockande)!



Vill inte ha något som går ned så långt på foten som denna gör och mönstret är inte heller helt rätt, eller ens lite rätt för den delen. Men det är något med den som jag gillar, något med intrycket den ger, som känns rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0