Kaffe mocca

Jag har numera konstaterat att NWT-koncernen äger en fruktansvärd massa kaffeautomater. Automater som kan brygga allt från kaffe till varm choklad. Automater som används flitigt under dagarna.

Efter några dagar på jobbet har jag i alla fall lärt mig hur man lägger upp dagarna och begränsar sig så att endast tre koppar valfri kaffeautomatdryck intages. Två på förmiddagen och en på eftermiddagen. Jag menar, man vill ju inte dricka för mycket kaffe, tänk att bli koffeinberoende liksom (och dessutom medför ju för stort kaffeintag ett väldigt spring till damrummet...) men att ersätta det med varm choklad känns inte som en sådär jättebra idé heller, för även om någon kopp är gott så blir det tröttsamt i längden och dessutom är det ju fruktansvärt onyttigt till råge på allt.

Nu håller jag i alla fall på att prova mig igenom utbudet och trycker på alla de där knapparna där det står helt befängda saker. I eftermiddags provade jag således den ultimata kombinationen; kaffe mocca. Innehåller både kaffe och choklad. Gör en både hög på socker, koffeinberoende och kissnödig. Kan det bli bättre? Kanske om jag säger att denna fruktansvärda kombination dessutom var god...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0