Blod svett och tårar

Lagade äppelmos förut. So far, so good. Det blev faktiskt riktigt gott och nu står det en hel burk med äppelmos i kylskåpet. Nylagat och gott som det var när jag precis lagat klart det så tänkte jag ju då att jag kanske dessutom borde äta lite mos. En lämplig lunch så. I alla fall om man skulle ha någonting mer till.

Sagt och gjort så bestämde jag mig för att laga mannagrynsgröt till. Och där någonstans så sket det hela sig totalt... Har folk någon aning om hur svårt det är att koka upp mjölk?! Har nu två kastruller med vidbränd mjölk på diskbänken och en spis som är vit snarare än svart, med brända fläckar här och där runt plattorna. Men skam den som ger sig! Tredje gången gilt så blev det allt gröt utav det hela och jag fick min lunch till slut. 

Skam den som ger sig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0